9 maart 2011

Motivatie en leerdoelen Rianne

Persoonlijke motivatie
Tegenwoordig ontkomen je bijna nier meet aan de 3D-films. Er worden er steeds meer geproduceerd en dit ijn dan echt niet altijd kinderfilms. Neem nou UP, Shrek en Finding Nemo. Ook voor volwassenen een genot om naar te kijken.
In de praktijk zie je vaak dat een film wordt ingezet om de kinderen te belonen of om wat gaten op te vullen in de dag- of weekplanning. Het doel van deze opdracht is juist om echt naar een film te kijken en er daarna ook mee aan de slag te gaan. Als maker van de lessenserie en de kijkwijver e.d. dus ook de taak om ons vooraf in de film te verdiepen, die gebeurt dan op verschillende gebieden.
Ik heb er veel zin om op die manier naar de film te gaan kijken, vooronderzoek naar de film te doen en deze kennis om te zetten in een kijkwijzer en een lessenserie. Deze hoop ik tijdens mijn huidige stage ook nog uit te kunnen voeren.

Leerdoelen
Bij het inhoudelijk onderzoek wil ik leren hoe je op een andere manier naar een film kunt kijken. Echt alle aspecten (karakters, decors, kostuums, muziek, belichting, cameravoering, montage, enz. ) los van elkaar bekijken, verbanden zien en ook bedenken waarom de makers juist daarvoor hebben gekozen. Welke boodschap willen ze daarmee overbrengen?
Bij het maken van het praktijkdeel zal ik mij voornamelijk toespitsen op het maken van de kijkwijzer. Ik wil leren op welke manier je vragen kan stellen over de film die aansluiten bij het ontwikkelingsniveau van het kind. Op deze manier maak je kinderen bekend met het fenomeen beeldaspecten en hoop ik over te brengen dat je op verschillende manieren naar films kan kijken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten