4 maart 2011

Motivatie en leerdoelen Emilie

Toen we de uitleg van deze opdracht kregen tijdens de les, werd ‘gewaarschuwd’ voor de grote hoeveelheid werk en de complexiteit van deze opdracht. Het is nuttig dat er een hele les is gewijd aan de uitleg van deze opdracht, dat was ook wel nodig. Nu de opdracht eenmaal duidelijk is, heb ik er juist wel zin in om eraan te beginnen, ondanks dat het veel werk is. De 3D-animatiefilms die de afgelopen jaren zijn uitgebracht, zijn stuk voor stuk heel leuk om naar te kijken; schitterend gemaakt, leuke verhalen en mooie muziek. Het lijkt me heel erg leuk om me in een van die films te gaan verdiepen voor deze opdracht.

Ik verwacht te leren hoe ik op een andere manier naar zo’n film kan kijken, om deze op een leuke en leerzame manier in te zetten als cultureel-kunstzinnige activiteit voor een groep uit de bovenbouw. Hierbij wil ik de nadruk gaan leggen op de kijkwijzer (het formuleren van vragen die goed aansluiten op het ontwikkelingsniveau), omdat je hier niet vaak genoeg mee kan oefenen wat mij betreft. Daarnaast vind ik het ook nuttig om te leren werken via een weblog met een groep. Ik ben geneigd om zoiets snel zelf te willen aanpakken, dus hier wil ik ook een aandachtspunt van maken.

Ik ben benieuwd hoe de opdracht zal verlopen en hoe ik hier later op terug zal kijken. Ik heb er in ieder geval zin in; we hebben een gezellige groep en een boeiende film!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten