22 maart 2011

Motivatie en leerdoelen Kim

Volop met deze opdracht bezig kom ik erachter dat ik nog niet mijn motivatie en leerdoelen heb vermeld. Bij deze dan...

Toen we deze opdracht voor kunstzinnige oriëntatie kregen uitgelegd werd ik eigenlijk gelijk enthousiast. In tijden van stoffige essays en ellenlange verslagen is het verfrissend om eens op een hele andere, actievere manier met nieuwe kennis aan de slag te gaan.

Het is erg leerzaam om op een andere manier naar een film te kijken. Omdat ik een zoon heb van bijna 11 jaar heb ik aardig wat animatiefilms gezien.
Bij het uitzoeken ervan kijk ik toch ook altijd naar het plezier dat volwassenen eraan kunnen beleven. Dubbelzinnige grappen die alleen zij oppikken maken een film voor mij pas "geschikt voor het hele gezin".
Dat is mede de reden dat ik het leuk vind dat we Corpse Bride als film hebben uitgekozen voor onze opdracht. De woordgrappen komen veel aan bod en grappen in uitvoering (zoals Napoleon die steeds voorbij komt en de jazz-zanger in de nachtclub) maken het voor volwassenen ook erg leuk om naar te kijken.
De opdracht zelf werkt dus vanaf het begin af aan al genoeg motiverend om een mooi eindproduct neer te zetten.

Wat ik van deze opdracht hoop te leren is het anders en vooral beter leren kijken naar animatiefilms.
Alleen al de making of biedt zo veel extra informatie waardoor je anders en met meer waardering naar een film gaat kijken, zeker in het geval van de door ons gekozen stop-motion film Corpse Bride.
Verder hoop ik na afloop van deze opdracht meer te weten over stop-motion, beeldaspecten in de film en hoe je een film op een leuke manier verwerkt binnen je (stage)klas zonder dat het enkel 1,5 uur ontspanning is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten