10 maart 2011

Motivatie en leerdoelen Anne-Floor

Mijn eerste indruk van deze module: modern, leerzaam, aansluitend op de belevingswereld van ‘het kind van nu’ en creatief.
Ik vind het erg belangrijk dat zulke colleges aan deze opleiding worden toegevoegd omdat het laat zien hoe het onderwijs van nu en de toekomst eruit komt te zien. Het gebruik van multimedia is onmisbaar tegenwoordig en zorgt voor een hoop nieuwe mogelijkheden in je klas. Ik vind het leuk dat deze module op 3D-animatiefilms gericht is, omdat deze films voor zowel kinderen als volwassenen leuk blijven om naar te kijken en daarnaast leert het ons, leerkrachten, weer een stapje verder naar een film te kijken, zodat wij dit kunnen overbrengen op onze leerlingen. Zo’n film zit vaak geweldig in elkaar. Er wordt gebruik gemaakt van de mooiste kleuren, belichtingen, bewegingen, muziek. Maar daarnaast zit er vaak ook een dieperliggende gedachte of boodschap achter een film. Ik vind het interessant en uitdagend om zo’n film, in ons geval Corps Bride, te analyseren en te kijken wat de film ons nog meer vertelt, dan wat ons in eerste instantie opvalt.

Ik hoop van deze module te leren hoe ik vanuit verschillende invalshoeken leer kijken naar een 3D-animatiefilm. Met behulp van deze vaardigheid, kan ik dan een leerzame activiteit opzetten, die de creativiteit en culturele kunstzinnigheid van ‘de kinderen van nu’ stimuleert.

In deze opdracht zal bij mij de nadruk liggen op het maken van de theorieles. Ik hoop hiervan te leren hoe ik kinderen in de bovenbouw op een leuke en speelse manier kennis leer maken met verschillende beeldaspecten. Het is voor mij een uitdaging om dit onderwerp op een eenvoudige en duidelijke manier over te brengen, zodat het aansluit op het niveau van de kinderen.

Ik hoop dat ik, na het maken van deze opdracht, weer een hoop nieuwe ideeën heb opgedaan om de leeromgeving voor kinderen uitdagend te maken. Door het gebruik van verschillende materialen en middelen en een variatie in werkvormen hoop ik het uiterste uit kinderen te kunnen halen en op een gedifferentieerde manier een leeromgeving te kunnen ontwerpen die aansluit op de verschillende leerstijlen en intelligenties in de klas.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten