14 april 2011

Persoonlijke reflectie Kim

Na afloop van deze opdracht kan ik zeggen dat ik veel geleerd heb. Niet alleen anders leren kijken naar een film (zoals ik in mijn motivatie heb genoemd) maar vooral ook hoe je "een uurtje film kijken" kan omzetten naar een volwaardige lessenserie waar leerlingen veel plezier aan beleven en van leren.

Ik ben van plan om voortaan alles rondom de film te bekijken; zoals de making of, regisseurs aan het woord etc. Dit deed ik eigenlijk nooit en dat heeft mijn ogen wel geopend. Ik heb bij Corpse Bride zo veel waardering voor de makers gekregen en had vooraf geen idee dat er zo veel werk achter deze film zat. Ik hoop dan ook dat ik dit enthousiasme kan vasthouden en overbrengen op de leerlingen uit mijn stageklas (groep 7/8).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten