14 april 2011

Persoonlijke reflectie Anne-Floor

Mijn verwachtingen met betrekking tot deze opdracht zijn zeker uitgekomen. Het was leuk, leerzaam en heeft een beroep gedaan op onze creativiteit.
De eerste keer dat ik de film ging kijken, was ik meteen al gericht bezig met het kijken naar de verschillende beeldaspecten. Dit ging wel een beetje ten koste van het kijken naar de film voor je plezier. Maar toen ik mij in het inhoudelijk onderzoek steeds verder ging verdiepen in verschillende aspecten vond ik het enorm gaaf om te zien hoeveel je met de beeldaspecten kan doen in een film. Kleur en vorm zijn twee beeldaspecten die een overduidelijke rol in deze film spelen. Kleur is een essentieel beeldaspect om het verschil tussen de boven- en onderwereld weer te geven. Daarnaast zorgt de vorm van de gezichten van de personages al voor een zachte, zielige of gemene indruk van het personage. Komende tijd zal ik waarschijnlijk op een heel andere manier gaan kijken naar animatiefilms.
Ondanks dat Guido al veel had verteld over verschillende beeldaspecten en beeldcultuur in het algemeen, was het erg leuk om nu zelf op zoek te gaan naar deze kenmerken in een film. De film Corpse Bride is wat dat betreft een erg leuke film, met een enigszins luguber, maar toch ook romantisch liefdesverhaal. Ik ben blij dat we deze film hebben gekozen voor deze opdracht.

Ik vond het erg leuk om aan de theorieles te mogen werken. Hierin konden we heel veel onderdelen kwijt, die we voor het inhoudelijk onderzoek hebben moeten onderzoeken. Ik kan me voorstellen dat er veel leerlingen met veel plezier zouden werken aan ons lespakket. De film is erg leuk, de theorieles is vol leuke ontdekkingen, de kijkwijzer is erg aantrekkelijk en de lessenserie is een ontzettend leuke praktijkles. Het bevat dus alle ingrediënten voor een leuk en leerzaam lespakket!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten